Cabana Mălăiești ca-n povești

 

Despre Cabana Mălăiești


Cabana Mălăiești este situată la altitudinea de 1720 m și este una dintre cele mai vizitate cabane montane ale României. Mulți turiști aleg această cabană datorită peisajului de poveste, fiind cea mai frumoasă vale din Bucegi. Cabana este înconjurată de stânci abrupte acoperite parțial de brazi înalți și mândri. În sezonul de vară, totul este acoperit de un verde crud, iar pe timp de iarnă, totul este acoperit de o pătură groasă de zăpadă.  După ce ai traversat potecile montane, când ajungi la cabană ai pur și simplu senzația că ai ajuns în paradis. Liniștea și pacea ce domnesc în acest loc te vor rupe de realitate și de gândurile cotidiene.


Zona mai este renumită datorită celui mai vechi traseu de alpinism din România, Traseul Oblic. Acesta a fost deschis în anul 1946 și durata de parcurgere a traseului este de 5 ore. Acest traseu se recomandă doar alpiniștilor!



Cabana Mălăiești este un loc de odihnă pentru drumețul obosit după parcurgerea traseelor frumoase, care l-au adus aici, la cabană. Se poate înnopta la cabană, dar trebuie făcută o rezervare înainte. Cabana are o capacitate de 110 locuri în camere de la 2 până la 14 locuri. În incinta cabanei este un restaurant unde se servește mâncare caldă. 


Marcaj traseu bandă albastră

Traseele care se pot parcurge până la Cabana Mălăiești:


Sunt 3 trasee principale care duc la Cabana Mălăiești cu plecare din Predeal, Râșnov sau Bușteni. Acestea sunt cele mai populare trasee. Sunt și trasee mai puțin uzuale care au o dificultate ridicată. Fiecare traseu are un farmec aparte și indiferent ce traseu alegi, sigur natura te va încărca cu energie pozitivă, oferindu-ți un echilibru aparte între trup și minte. Aceste trasee au dificultate medie și durata de parcurgere este cuprinsă între 4-6 ore. Se recomandă echipament adecvat indiferent de traseul ales.



  1. Traseul Râșnov (885 m)  - Poiana Mălăiești (1300 m) - Cabana Mălăiești (1720 m)


  • Marcaj traseu: bandă albastră

  • Durată: 5 ore

  • Dificultate: medie

  • Perioada recomandată: toate anotimpurile


  1. Traseul Predeal (1059 m) - Cabana Diham (1320 m) - Poiana Mălăiești (1300 m) - Cabana Mălăiești (1720 m)


  • Marcaj traseu: cruce albastră + bandă albastră

  • Durată: 5 ore/4 ore*

  • Dificultate: medie

  • Perioada recomandată: toate anotimpurile

*Drumul Predeal- Cabana Diham se poate parcurge cu mașina


  1. Traseul Bușteni (875 m) - Gura Diham - Cabana Poiana Izvoarelor (1455 m) - La prepeleac (1800 m) - Cabana Mălăiești (1720 m)


  • Marcaj traseu: bandă roșie + triunghi roșu

  • Durată: 5 ore

  • Dificultate: medie, periculos iarna

  • Perioada recomandată: vara



Cabana Mălăiești ca-n povești


Ne-am echipat, iar la ora 7 am plecat înspre Râșnov pentru a parcurge traseul cu bandă albastră. Abia se crăpase de zi când am ajuns la drumul forestier. Acolo ne-am lăsat mașinile pentru că drumul era înghețat și am luat-o la pas până la punctul din care începe traseul. Pe partea dreapta vei vedea un pod din lemn ce traversează un mic râu. De-aici începe traseul spre Cabana Mălăiești. 



Nu este un traseu dificil, dar începutul este puțin mai greu deoarece urcarea este destul de abruptă printre rădăcinile copacilor. Pot zice că doar începutul este greu la acest traseu, ulterior urmează un drum lin prin pădure. Nu pot să-ți zic cu exactitate cât durează această porțiune, pentru că depinde și de ritmul tău de mers. Însă îți pot recomanda că indiferent de anotimp, bețele de trekking sunt necesare pentru acest traseu. Noi nu am avut și a trebuit să improvizăm, astfel am folosit niște crengi căzute.



După ce am trecut de partea mai grea a traseului, am putut admira împrejurimile. Totul era înconjurat de un strat bogat de zăpadă, iar brazii înalți se mândreau cu noile cojoace. O ninsoare ușoară își făcea simțită prezența și vedeam cum fulgii de nea dansează lin. Parcă intrasem în tărâmul de gheață și am rămas surprinsă cât de frumoasă este natura chiar și în sezonul rece. Fiecare anotimp are farmecul său, dar am impresia că iarna creează o artă și oferă o imagine pură naturii. Totul fiind acoperit de un alb imaculat. 



La un moment dat am observat un mic petec mai puternic de lumină. Am mers până acolo și am rămas surprinsă de priveliștea ce se întindea în fața noastră. Munți acoperiți de brazi încărunțiți ce ieșeau timizi de sub plapuma de ceață.

Ne-am continuat drumul și am ajuns în Poiana Mălăiești unde a început să bată vântul mai tare fiind o zonă deschisă, neprotejată de copaci. Aici zăpada era mai mare și a trebuit să mergem în șir indian pe poteca deja formată. 



În depărtare am văzut vârfurile stâncilor și la scurt timp s-a arătat sfioasă Cabana Mălăiești. Ne-am bucurat să vedem că am ajuns cu bine până aici și că putem să ne odihnim pentru câteva momente. Am intrat înăuntru, aici focul ardea în sobă și simțeam cum căldura îmi dezmorțește obrajii înghețați. Este cea mai plăcută senzație pe care o poți simți după un traseu lung prin zăpadă. 



După ce am mâncat și după ce ne-am relaxat puțin, ne-am zis să ne întoarcem pentru a nu risca să ne prindă întunericul pe traseu. Coborârea a fost puțin mai dificilă deoarece deja mă copleșise oboseala și simțeam cum picioarele nu mă ascultă. Dar ușor, ușor am parcurs coborârea cu bine chiar dacă am mai căzut pe porțiunile alunecoase. Când se spune faptul că la un munte este mai grea coborârea decât urcarea, chiar așa este. 


Citește și articolul: Masivul Piatra Mare: Vârful Piatra Mare



De ce echipament ai nevoie?


Vara:

·         Încălțăminte: bocanci pentru munte/drumeție, cu talpă aderentă;

·         Rucsac: pentru excursiile de o zi ai nevoie de un rucsac de 20-30 litri;

·       Geacă: la munte timpul este schimbător și mai rece decât la oraș de aceea , trebuie să ai o geacă în rucsac;

·         Pantaloni lungi, colanți lungi sau pantaloni scurți dacă este foarte cald;

·         Bluză sau tricou: de preferat să ai un tricou de schimb în rucsac;

·         Bețe de trekking;

·         Lanternă, ochelari de soare, trusă pentru prim ajutor, fluier.

 

Iarna:

·         Încălțăminte: bocanci impermeabili pentru munte cu talpă aderentă;

·         Rucsac

·         Geacă: neapărat să fie impermeabilă și termo, pentru a păstra căldura corpului;

·         Pantaloni lungi impermeabili;

·         Polar;

·         Bluză cu mânecă lungă;

·         Bețe de trekking;

·         Mănuși, căciulă sau cagulă, parazăpezi, lanțuri antiderapante;

·         Lanternă,  trusă de prim ajutor, fluier;



Muntele poate fi cel mai bun prieten, așa că tratează-l cu respect și lasă natura să-ți umple sufletul cu bucurie. Indiferent cât de greu ți se pare, continuă și nu te lăsa. În momentul în care îți vei atinge țelul, de exemplu să ajungi la Cabana Mălăiești, oboseala acumulată de pe drum se va risipi. Tot cei vei simți este încredere în tine și fericire.


Dacă ți-a plăcut acest articol neapărat trebuie să citești despre peripețiile avute în drum spre Cota 2000


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Serbia, Kladovo

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov