Impresii din Sunny Beach, Bulgaria


Am plecat la două dimineața din Brașov și cu emoții am mers către Bulgaria. Am intrat prin granița de la Giurgiu unde se plătește 17 lei pentru taxa de pod, iar după ce am trecut de vamă, am cumpărat vignetă care a fost 15 leva (aproximativ 35 de lei). Noi am schimbat banii în România, dar există case de schimb valutar și lângă vamă.
Prima impresie a lăsat de dorit pentru că am intrat în Ruse, un oraș de lângă graniță. Erau blocuri vechi, fără tencuială, iar de drum nu mai vorbesc. Asfaltul este mult mai dur decât la noi în țară, iar semnele de circulație sunt foarte rare. Trebuia să presupui care e limita de viteză. Tot drumul am fost într-o urcare continuă. Credeam că am greșit ruta și că nu mai ajungem la mare.

Au fost kilometri întregi în care nu am văzut nici un sat. Erau numai câmpii și dealuri. Când în sfârșit am găsit o benzinărie unde să bem o cafea, vânzătoarea nu înțelegea engleză, însă ne-am înțeles prin semne. 

După multe ore de condus am ajuns în Sunny Beach și peisajul s-a schimbat. Ne-au întâmpinat hoteluri înalte cu palmieri și piscină. Era incredibil cum s-a schimbat înfățișarea traseului. Abia așteptam să ajungem la hotel. Localnicii de aici sunt obișnuiți cu turiștii și înțeleg foarte bine engleza.



A fost un drum lung și obositor, dar a meritat. Serviciile de pe litoralul bulgăresc nu se compară cu serviciile de pe litoralul românesc. Chiar dacă Sunny Beach este cea mai mare și modernă stațiune, prețurile sunt foarte acceptabile. Într-un articol viitor am să dezvolt mai mult și voi povestii despre tarife, cazare și ofertele din Bulgaria.



De multe ori am auzit că litoralul bulgăresc este mult mai frumos decât cel din România. Recunosc că am fost curioasă și am vrut să aflu adevărul, iar cine a spus că aici există nisipuri de aur, chiar a avut dreptate. Nu am mai simțit niciodată un nisip atât de fin. Plaja se întinde pe 9 km și este foarte curată. Există șezlonguri cu umbrelă, dar și locuri amenajate pentru cearceafuri. Apa este curată și nu se simte mirosul de alge și de sare. Intrarea în mare este lină, iar în apă nu sunt scoici sau pietre.



Ce poți să faci în Sunny Beach?

*plimbări cu caleașca
*să mergi la Action Aquapark
*să mergi în parcul de distracție
*să asculți muzică live 
*să încerci Fish Spa
*să joci tenis
*să încerci Parasailing 
*poți vizita cel mai vechi oraș, Nessebar
*să te plimbi cu vaporașul 
*să te dai cu jet ski
*să guști mâncare tradițională



În una din zile am vizitat orașul Nessebar și m-a impresionat foarte mult. Orașul mai este numit și "Perla Mării Negrepentru că poartă amprenta fiecărui popor ce a cucerit aceste meleaguri. Imediat ce traversezi podul ce leagă insula de continent, simți că pășești într-o altă lume. 



Sunt tarabe cu tot feluri de dulciuri și cel mai mult mi-a plăcut că exista vată de zahar colorată. Puteai să-ți alegi ce aromă voiai tu: cocos, afine, căpșuni, ciocolată, banale, la numai 3 leva, iar cu 5 leva puteai să-ți combini aromele.




A fost o dimineață pe care am rezervat-o răsăritului. Nimic nu se compară cu răsăritul de pe malul mării. Liniștea dimineții, cerul care se luminează și bila de foc ce se ridică ușor din spumele apei, ce poate fi mai frumos?



Sunt numeroase terase, baruri și restaurante și fiecare are ceva special. De exemplu am fost la o terasă cu leagăne în loc de scaune și localul era înconjurat numai de verdeață, Trakia Garden se numește. Au o ofertă super tare, dacă cumperi un cocktail primești încă unul gratis.



Un alt local care mi-a plăcut este Las Palmas. Interiorul era decorat cu bambus, iar afară erau mulți palmieri și o fântână. Îmi inspira o combinație între exotic și romantic.


La întoarcere spre casă am mers pe un alt traseu și ne-am oprit să vizităm Varna, un important oraș din Bulgaria și grădina botanică din Balcic.



Dacă ți-a plăcut articolul nu uita să dai un share. Poți să fii la curent cu toate postările urmărindu-mă pe pagina de Facebook sau pe Instagram

Articole ce te-ar putea interesa:


https://jurnalul-unei-calatoare.blogspot.com/2017/09/atena-grecia.html

https://jurnalul-unei-calatoare.blogspot.com/2017/07/eforie-nord.html

https://jurnalul-unei-calatoare.blogspot.com/2018/09/nessebar-bulgaria.html

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Serbia, Kladovo

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov