Atena, Grecia

         

         Primul zbor cu avionul m-a adus în Grecia, mai exact în Atena. Am zburat cu Ryanair, iar zborul a fost o experiență plăcut, chiar dacă am avut emoții. Primul fior este la decolare, iar pe urmă ești uimit de lumea de sub picioarele tale sau mai bine zis, de sub aripile avionului. La înălțimea aceea totul pare o machetă și stai să te gândești că trăiești acolo, iar acum ești la înălțime în drum spre o nouă aventură.



         Am petrecut în Atena un sejur de 6 zile și nu am avut timp să mă plictisesc în acest timp. Acest oraș oferă multe locuri de vizitat, iar grecii sunt primitori cu turiștii. Transportul în comun este bine organizat. Un abonament valabil pe 5 zile este 10 € și se poate circula cu toate mijloacele de transport (metrou, tramvai și autobuz)


        
           Multă lume preferă să aleagă insulele din jurul Greciei fără să știe că Atena se mândrește cu numeroase plaje. Tramvaiul numărul 5 și 3 te lasă lângă plajă. Sunt multe ieșiri la mare, dar noi am fost la Bikini Beach și la Akanʋus. Șezlongul la Bikini Beach costă 2,5 €, iar la Akanʋus este 5 €. Diferența dintre cele două este că Akanʋus  are mai multă vegetație și are un teren de tenis și volei.


       

         Plajele nu sunt aglomerate și poți oricând să mergi să iei o băutură rece de la bar sau de la chioșcurile de peste drum. Nisipul este fin și apa limpede, iar în larg are o culoare turcoaz ce sclipește în lumina soarelui. Nu prea sunt pescăruși, dar sunt foarte mulți porumbei pe plajă. 

         
         În Atena poți avea parte de un asfințit spectaculos. Mereu mi-am imaginat cum este să vezi soarele când apune în mare și mi s-a îndeplinit această dorință. Apusul este un motiv în plus să-ți petreci toată ziua pe plajă.  
        Au și ei oameni care vând lucruri pe plajă, așa cum vedem pe litoralul românesc. Bine, nu am văzut porumb, kurtos kalacs sau zmeură. Oferă colace, accesorii, pălării sau chiar masaj.


         
         Ce m-a impresionat foarte mult la greci este faptul că sunt multe persoane care citesc. În orice mijloc de transport exista cel puțin un om care citește. Plus de asta în fiecare zi de la 16:00-20:00 la Grădina Națională sunt tarabe ce pun la vânzare numai cărți. Iar în Atena sunt foarte multe chioșcuri cu ziare, alimente și suveniruri.


     
         Sunt multe motive pentru a vizita Atena, iar în articolul următor voi povesti cum a fost la Acropole, unul dintre cele mai populate monumente din lume.




© Mădălina Cărbunaru

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Serbia, Kladovo

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov