Zbor cu parapanta în tandem

    Omul nu a fost înzestrat cu aripi, dar le-a creat pentru a gusta din libertatea de care se bucură păsările cerului. Pentru a te simți stăpânul lumii, chiar dacă doar pentru scurt timp, și pentru a te bucura de senzații unice, atunci trebuie să încerci cel puțin o dată zborul cu parapanta.

    De mult mi-am dorit să încerc zborul cu parapanta, așa că într-o zi mi-a apărut o reclamă de la SkyDreamers pe Facebook unde se promova un tarif promoțional pentru zborul cu parapanta. Nu am stat prea mult pe gânduri și am rezervat două zboruri, unul pentru Emil și unul pentru mine.

Despre SkyDreamers

    Fondatorul este Ferencz Istvan. Acesta are la activ mii de zboruri și este atât instructor cât și pilot tandem. Piloții SkyDreamers dețin licențe acreditate de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii care îi autorizează să execute zboruri cu pasageri în România. În plus, piloții se disting și prin enormul lor know-how în parapantă și abilitățile superbe de zbor: motive pentru care standardele de siguranță și profesionalism sunt la cel mai înalt nivel.

Zburătorul de pe Bunloc te poartă prin văzduh

    Ne-am întâlnit cu echipa SkyDreamers la baza Muntelui Bunloc pentru a lua telescaunul care duce fix la locul de unde are loc zborul. Vârful Bunloc este la o altitudine de aproximativ 1200 m și se află lângă Municipiul Săcele, cum mergi spre București este între Hotelul Ramada și Dâmbu Morii.

Tarife telescaun:

  •          O urcare 20 lei/persoana;
  •          Dus-întors 30 lei/persoana;
  •          Copiii între 5-12 ani şi pensionarii beneficiază de tarife reduse: 10 lei/persoana/sens sau 16 lei/persoana dus-întors.
  •          Copiii până la vârsta de 5 ani gratuit!

    Când am ajuns în vârf și am văzut oamenii care își iau zborul la propriu, am început să simțim emoțiile. Nu mi-a fost frică deoarece piloții au ani de experiență și mi-au inspirat încredere încă de când i-am cunoscut. Iar prioritatea lor principală este să ofere siguranță și confort pasagerilor, astfel având parte de o aventură care nu va putea fi uitată.

Te încarci cu energia locului, admiri priveliștea și îți iei zborul

    Am rămas surprinsă de peisajul parcă desprins din tablouri celebre şi când am început să zburăm am simțit adrenalina cum năvălește prin tot corpul. Eram deasupra brazilor, în orizont vedeam Masivul Bucegi înzăpezit și de la acea înălțime Brașovul părea ca fiind construit din piese de lego. Senzația este nemaipomenită, greu de explicat în cuvinte. Să vezi toată priveliștea prin perspectiva ochilor de şoim și să simți adierea vântului cum îți șuieră pe la urechi, pur și simplu minunat. Zborul a fost lin, dar am avut parte și de câteva acrobații care mi-au făcut inima să bată din ce în ce mai tare. Fiind primul zbor, cu totul a durat aproximativ 8 minute. Nu este indicat să zbori mai mult când ești la prima experiență de acest gen deoarece corpul nu este obișnuit. Aterizarea a fost lină și senzația după zbor a fost intensă. Mă simțeam energizată, fericită și parcă puteam să mut munții din loc.

Echipament personal de zbor cu parapanta:

  •      Încălțăminte: pentru munte/drumeție/alergare, comodă, sigură, cu talpă aderentă și mai groasă: ghete/semighete de munte, bocanci sau adidași de drumeție/munte/alergare;
  •     Vara: pantaloni lungi sau colanți lungi. Bluză sau jachetă cu mânecă lungă.  Ținută sport, lejeră și confortabilă;
  •     Iarna:  geacă groasă, pantaloni de iarnă, mănuși, cagulă, ochelari;
  •     Ochelari de soare (pentru protecție, deoarece în zbor este curent și bate vântul)
  •      Echipament oferit de pilot: cască de protecție, mănuși de zbor, seletă pentru zbor.


Tu ai zburat cu parapanta sau ai vrea să încerci această experiență?


Poți să-ți iei și tu zborul accesând link-ul:

https://www.skydreamers.fun/


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Serbia, Kladovo

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov