5 reguli de aur pentru un copil sănătos

Cu toții știm că în zilele de astăzi se pune tot mai mult accent pe sănătate. Auzim tot mai des termenii de mâncare sănătoasă, echilibru alimentar și termenul de mâncare naturală. Astăzi în calitate de doctor nutriționist, dar și mama a doi copii, am să vă împărtășesc cinci reguli de aur pentru o alimentație potrivită pentru copilul vostru.

Fiind mama îmi doresc tot ce e mai bun pentru copii mei. Îmi doresc să fie sănătoși, plini de viață și cu chef de joacă. Cu siguranță și voi vă doriți același lucru. Atunci când copii noștri sunt bine și energici, la fel suntem și noi. Ei sunt soarele nostru care ne luminează zilele. Prima regulă de aur este și cea mai importantă, lăsa-ți copii să iasă afară. Aerul curat, activitățile în aer liber, nu numai că limpezesc mintea și pun sângele-n mișcare, dar cresc și pofta de mâncare. Copii sunt curioși așa că nu le interzice activități care le aduc plăcere. Cu toții știm că copilăria e cea mai frumoasă perioadă a vieții, așa că trebuie să-i lăsăm să-și facă amintiri. Putem să-i ducem în tabără, unde își fac prieteni noi, descoperă noi hobbyuri și învață să fie pe cont propriu. Încerca-ți să-i dați la un sport. Sportul este baza unei vieți sănătoase.

A doua regulă, ar fi să le oferiți cât mai multe fructe și legume, ar fi de preferat să fie crude, pentru a nu-și pierde din valoarea energetică. Bogate în minerale și vitamine, fructele și legumele sunt o sursă excelentă pentru a da copiilor o imunitatea puternică, iar astfel copilul vostru va fi ferit de viruși și boli. Un exemplu ar fi merișoarele, sunt bogate în vitaminele C, B1, B2 și are provitamina A. Efectul acestora în organism durează 10 ore, mult mai eficient decât un antibiotic. Așa cum îmi place să spun: Mai bine prevenim, decât să tratăm.

MERISOR CONFIAT 500G


O altă regulă foarte importantă și deloc de neglijat, este să oferiți copiilor voștri cât mai multă apă. De preferat este apa îmbuteliată și plată. Apa minerală, atacă smalțul dinților și agită sucul gastric ceea ce ar duce la complicații în viitor. Preparați ceai de plante, fie ele procurate de tine sau dintr-un magazin naturist. Servește ceaiul nici prea fierbinte, dar nici rece. Să fie potrivit, iar dacă pui miere, o felie de lămâie sau de portocală, sigur va fi pe gustul copiilor. De asemena nu uita să pui ceaiul în cana lor preferată!

Regula patru, încearcă să gătești acasă. Evită fast-foodurile sau restaurantele ce nu-ți inspiră încredere. Știu că este dificil să nu duci copii la MC, dar le poți explica pe înțelesul lor, cât de nocive sunt aceste alimente. Poți să le propui să gătiți împreună un hamburger vegan, cu nuci, semințe de in, sfeclă roșie, morcov. Sigur le va plăcea ideea. Copii iubesc să-și pună creativitatea în mișcare, iar ca să-ți dau o idee, poți să faci o țestoasa dintr-un hamburger. Va fi nostim, vei putea petrece timp cu ei chiar dacă ești la bucătărie și le demonstrezi că mâncarea sănătoasă poate fi cool. Ambele părți au de câștigat.

SEMINTE DE IN 1 KG


Ultima regulă, dar nu cea din urmă, oferă-le copiilor tăi alimente bogate în proteine și calciu. Carnea este cea mai bogată în proteine, iar dacă e gătită corect nutrițional, este numai bună pentru copii. De asemena poți face un mixt de semințe și câteva fructe confiate. De exemplu, copii mei adoră smochinele, ceea ce mă bucură pentru că sunt bogate în vitaminele A, C, B1, B2 și calciu, fosfor, mangan, potasiu. Un lucru interesant este că două smochine oferă 10% din doza zilnică recomandată de calciu. Calciul are un rol important în sănătatea unui copil pentru că ajută la dezvoltarea oaselor și dinților. Recomand să le da-ți lactate, precum: iaurt, lapte de capră sau de vacă, cașcaval și diverse sortimente de brânză.



În încheiere am să vă spun un bonus ce ajută la creșterea sănătoasă a copiilor. Nu ezitați nici o clipă să le arătați cât de mult îi iubiți! Încurajații și sprijiniții în fiecare decizie. Vorbiți cu ei și puneți-le întrebări la care să se gândească. Cum ar fi: Ce ai schimba tu în lumea asta? Ce ai vrea să te faci când vei fi adult și de ce? De ce îți e teamă cel mai mult? Ați fi surprinși cât de profund pot gândi și ați descoperii lucruri noi despre ei.


Articol scris pentru SuperBlog 2018
Proba 14. Pledoarie pentru sănătate
Sponsor

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Tradiții și obiceiuri de Sânziene

Bălțile Cișmașu

Biserica Neagră, Brașov