Cum poți să ai un restaurant SMART



Primul meu job a fost ca ajutor de ospătar. Aveam 18 ani și m-am angajat pe timp de vară în ideea de a strânge bani pentru a merge cu gașca la mare.

Restaurantul era cu specific românesc, amplasat într-o zonă liniștită, aproape de casă. Avea 60 de locuri în salon și 40 de locuri pe terasă. Încă îmi amintesc prima zi. Era o dimineață însorită și călduroasă. Am făcut cunoștință cu echipa și primul lucru pe care a trebuit să-l fac era să aranjez mesele. Primele ore ale dimineții au fost liniștite, însă la ora prânzului, restaurantul a început să se aglomereze. Îmi amintesc că am început la 9:00 și am plecat după miezul nopții. Era o zi caniculară și era multă lume care venea să servească câte ceva pe terasă, iar pe lângă asta era și Campionatul Mondial de Fotbal. 

Fiind doar 2 ospătari și un barman pe tură ne-a fost destul de dificil să ne ocupăm de toți clienții. Trebuia să ducem meniuri clienților, să luăm comenzile, să plasăm comanda la bucătărie, să servim clienții, să luăm nota de plată, să debarasăm mesele și tot așa. Pur și simplu era un haos total. Nu mai conta că eram începătoare și că nu știam ce am de făcut. Mă învârteam ca titirezul de la o masă la alta. 

Unii clienți își pierdeau răbdarea și deveneau nervoși. Din grabă se greșeau comenzile și bucătarul trebuia să pregătească alte preparate. Nu aveam timp să comunicăm între noi și s-a întâmplat să ducem meniuri clienților chiar dacă li se luase comanda. Nu aveam timp nici să bem puțină apă. Cred că a fost cea mai groaznică zi de muncă. Știu că am venit frântă acasă, iar a doua zi nici nu am mai putut să merg din cauza febrei musculare.

Pe atunci nu existau softwareuri personalizate care să îmbunătățească timpul de lucru. În ultimii ani tehnologia a evoluat și s-a demonstrat cât de folositoare poate fi în orice domeniu, chiar și în industria HoReCa (termenul de HoReCa este o abreviere ce se refere la industria ospitalieră. Termenul provine de la cuvintele: Hotel, Restaurant și Cafenea)




Clasicul sistem POS restaurant poate fi neeficient în secolul vitezei. Trăim într-o eră în care toată lumea e pe grabă, iar clienții nu mai au răbdare chiar dacă s-au așezat pentru a servi masa. De aceea restaurantele de toate tipurile trebuie să se adapteze noilor trenduri și să facă totul cât mai optimizat. 

Există o nouă aplicație pentru gestionarea timpului în favoarea clientului, dar și în favoarea ospătarului. Expressoft Technology a creat o soluție inovatoare ce unește trei dispozitive: smartphone, POS și pager. Este un marcaj mobil care are ca scop optimizarea activității și reducerea timpului de preluare a comenzilor. 

Aplicația se instalează pe smartphone sau pe tabletă și ajută personalul să se organizeze mai bine. Astfel clienții beneficiază de o servire rapidă și ușoară. Ospătarii înregistrează comanda și o pot personaliza în funcție de preferințele clienților. Prin aceași aplicație trimit comanda la bucătărie, iar astfel nu se mai pierde vremea.


Click pe video pentru a vedea funcționarea aplicației

Cel mai mare avantaj pe care-l oferă aplicația este timpul de preluare a comenzilor, reducându-se cu 60%. Când preparatul este gata, ospătarul primește notificare pe mobil. Timpul redus aduce la mulțumirea clienților, iar asta înseamnă profit, atât pentru firmă, cât și pentru angajat.

Fie că deții un restaurant, o cafenea sau o firmă de catering, trebuie neapărat să ai această aplicație. Nu numai că angajații nu vor fi suprasolicitați, dar și clienții vor fi mai mulțumiți de timpul redus de preluare a comenzilor. Fii smart și la modă cu noua aplicație de la Expressoft Technology.

Dacă ar fi existat această aplicație când lucram eu, cu siguranță nu mă simțeam extenuantă după o zi de muncă. Clienții ar fi fost mai mulțumiți și nu s-ar fi înțeles greșit preferințele lor, iar timpul salvat îl puteam aloca pentru a bea puțină apă și pentru a fi mai atentă cu clienții. 


Articol scris pentru SuperBlog 2018
Proba 9: Restaurantele inteligente-misiune posibilă
Sponsor: Expressoft Technology

Comentarii

  1. Buna,

    Iti multumim pentru interesul acordat probei noastre.

    Succes!


    Cu ganduri bune,

    Echipa Expressoft

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o provocare și în același timp a fost o plăcere să scriu pentru această probă.

      Vă mulțumesc!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Tradiții și obiceiuri de Sânziene

Bălțile Cișmașu

Biserica Neagră, Brașov